Eline van Dam | Videomarketing Coach | Videomarketing

Hi, ik ben Eline!

Ik help je met het maken van high end video’s op een simpele manier zodat je onweerstaanbaar wordt voor je ideale klant.

Wat ik voor je kan betekenen

Play Video
Eline van Dam | Videomarketing Coach | Videomarketing

Hoe het allemaal begon...

Het laatste blok van mijn eerste jaar op het hbo was aangebroken en dat betekende een korte stage. Ik was vastbesloten dat ik iets met video en marketing wilde doen. Waarom wist ik eigenlijk niet. Tot nu toe had ik altijd vakantie filmpjes gemaakt en voor een modeplatform gewerkt als beautyvlogger en dat beviel mij wel. Ik besloot hoog in te zetten en te solliciteren bij een bedrijf wat de bedrijfsleiding voor onder andere de NS, Rijkswaterstaat en Gemeente Amsterdam leverde. Zij deden op dat moment nog niks met video waardoor het bij mij begon te borrelen met verschillende ideeën. Kortom, ik zag het hè-le-maal voor me.

Tot ik de welbekende motivatie brief moest schrijven. Hoe ging ik ooit al die ideeën zo enthousiast en toch formeel genoeg overbrengen?

Uitroeptekens, smileys en caps lock waren immers not done. Ik voelde het plaatje wat ik in mijn hoofd beetje bij beetje afbreken bij elke zin die ik schreef. Het was het gewoon telkens net niet.

Dus ik besloot de stoute schoenen aan te trekken en tegen de voorschriften in een video te maken. Heerlijk vond ik dat. Vertellen wat ik voor me zag en hoe tof het mij leek voelde veel natuurlijker en echter.

En het werpte zijn vruchten af. Ze waren positief verrast en hadden dit nog nooit gehad.

Na het eerste gesprek was ik direct aangenomen en mocht ik 5 weken lang fulltime mijn eigen gang gaan met de video’s. Fastfoward; na de 5 weken mocht ik verder met meerdere video opdrachten die ik vanuit mijn net gestarte video bedrijf betaald mocht uitvoeren. Dit werkte als  een springplank voor mijn volgende opdrachten. Daarnaast stond er vanaf nu op de site dat je ook een videosollicitatie mocht inleveren. 

En dat was nog maar de kracht van 1 video.

Toch raakte ik steeds vaker gefrustreerd..

Ik ontdekte dat video de manier was om niet alleen mijzelf, maar ook om anderen te laten zien. Ik had de draai te pakken en pakte opdracht na opdracht aan. Maar al gauw verloor ik de frisse moed waarmee ik startte. Ik was vaak tot diep in de nacht op het internet aan het zoeken hoe ik een bepaalde error weg kreeg of een bepaald effect kreeg. De meeste dagen van de week keek ik dagelijks zo’n twee uur per dag aan youtube videos over wat er allemaal wel niet mogelijk was. Ik verdwaalde in alle mogelijkheden en was moe en gefrustreerd van alle uren die ik voor mijn gevoel had weggegooid. Het voelde keer op keer als zonde van mijn tijd.

Maar daar kwam verandering in, op een gegeven moment had ik de techniek onder controle en begon een nieuwe uitdaging. Want waar ik het afgelopen jaar vooral video’s had gemaakt voor bedrijven en vrouwelijke ondernemers besloot ik nu ook mijn eigen video’s te gaan maken. Een aantal weken ging dat goed. Ik had wat toffe ideeën uitgewerkt, gefilmd en bewerkt. Ik had de smaak helemaal te pakken dacht ik, tot ik na een tijdje steeds meer tegenzin begon te ontwikkelen. Langzamerhand nam ik steeds minder video’s op en was ik steeds minder committed. Video’s maken verschoof naar de achtergrond. 

Ik kreeg leuke reacties maar daar bleef het ook bij. De video’s kosten mij meer tijd en energie en energie dan dat ze mij opleverden. Aan mijn passie lag het niet, ik was er nog steeds van overtuigd dat video dé manier was om mijzelf uniek te presenteren. Ik had dat zelf immers al meerdere malen ervaren. En toch, toch was het niet genoeg. Lange tijd kon ik mijn vinger er niet op leggen. 

Eline van Dam | Videomarketing Coach | Videomarketing

De weg naar succes

Na een tijdje ontdekte ik de geheime sleutel tot succesvolle videomarketing. Ik moest zorgen dat de video’s mij meer tijd en energie opleveren dan dat het mij kostte. Ik was er van overtuigd dat het makkelijker kon en moest. Ze moesten mij en mijn business gaan dienen. 


Ik besloot allereerst een heldere strategie op te stellen. Op dit moment bedacht ik hier en daar een leuk onderwerp, maar zorgden ze nog niet voor nieuwe klanten. Door een heldere visie te hebben droegen elke video’s bij aan een groter doel, namelijk mijn aanbod. Op die manier waren ze niet alleen de week waarin ik ze uploadde relevant, maar kon ik ze jarenlang gebruiken. Daarnaast ging ik mij verdiepen in wat ik écht nodig had voor een ijzersterke video. Ik dook in mijn edit programma en kwam al snel tot de conclusie dat ik van alles wat ik de afgelopen jaren op het internet had gezien maar zo’n 10% écht nodig had. Ik ging op zoek naar slimme trucs waardoor mijn bewerkingsproces van 5 uur naar 1 uur ging.

Zo liet video liet mijn business groeien

Deze shifts hadden niet alleen een positieve uitwerking op mijn business, die in een aantal maanden van 150 naar 3300+ volgers groeide op Instagram, maar ook op mij als ondernemer. Video was weer die uitlaatklep waar ik in het begin zo van genoot. Het werkte weer als een magneet waardoor ik de juiste mensen naar mij toe kon trekken omdat ik beter in mijn vel zat in die videos. Vanaf dat moment bleef het niet alleen maar reacties maar groeide mijn expertstatus, omzet en online connecties explosief. Video deed weer hetzelfde als die allereerste ervaring die ik als 18 jarige bij mijn stagebedrijf had, zorgen dat mensen overtuigd waren dat ik de go to expert was om hen te helpen.

Eline van Dam | Videomarketing Coach | Videomarketing

En dat kan ook voor jou

Wie weet heb je ook net als ik uren zitten struggelen die voelden als weggegooide tijd maar weet je diep van binnen dat het zo ontzettend tot zou zijn als je het al wél kon toepassen. Video is jouw window of opportunity om je expertstatus naar het volgende level te tillen. Video maakt jouw expertise zichtbaar, tastbaar en betrouwbaar. Het is de manier om online het vertrouwen en commitment van je klant te winnen. Het helpt je om net dat stapje verder te gaan dan andere ondernemers, om er echt te zijn voor je potentiële klanten en ze te laten voelen wat ze kunnen bereiken. Kortom, om echt impact te maken. 


Zoals Maya Angelou zegt: People will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel. Jij kan mensen dat vuurtje wat jij voor jouw programma voelt overbrengen met video. Your magic power is already within you, you just have to use it. Jij kunt mensen in beweging zetten en overtuigen om wel die stap te zetten. It’s up to you of jaar daar net als ik 4 jaar over gaat doen of in 3 maanden met mijn hulp in de Grow with Video Academy.

Work with me

Ik vind het te gek als ik ondernemers mag helpen met het zichtbaar maken van hun expertise op beeld zodat ze hun talenten, ervaring en persoonlijkheid kunnen overbrengen op anderen. 

Als videomarketeer:

Grow with video academy

Ontdek in 2,5 maand hoe je video succesvol inzet om je online business te laten groeien met een video strategie die werkt voor jouw business.

Als videograaf & marketeer:

Video modules voor je online programma

Ontwikkel samen met mij professionele video modules voor jouw nieuwe online programma en maak meer impact.

Als videomarketeer:

De Video Succes Formule

De training om succesvol te starten met kennis video’s – zonder dat je overwhelmed te raakt en gaat twijfelen.